Jospa muutaman sanan kirjoittaisi muustakin, kuin noista iänikuisista pettymyksistä, samalla kun odottelen töihin lähtöä. "Ihania" nämä perjantaiset iltavuorot, kun joutuu keksimällä keksimään tekemistä, mitkä mahdollisesti ehtisi tekemään loppuun saakka =o) Yleensä se jää sitten tähän kellon kyttäämiseen ja odotteluun. Pakko sinne kuitenkin on jälleen raahautua, kun ei se lakkokaan alkanut. Hyvä sinänsä, sillä sehän olis ollut palkaton päivä, yhden päivän lakoista, kun ei noita palkkoja maksella. Mutta nyt siis olisi tunti luppoaikaa.

Koko viikko on mennyt oikeastaan tuolla työmaalla, hassu vuoro tällä viikolla, kun oon mennyt töihin vasta välillä 10-11 ja päässyt viiden-kuuden aikaan/välillä. Kotona mies on vastaavasti ollut töistä jo iltapäivästi ja kömpinyt sitten maate jo kasin aikaan, jaksaakseen yöllä lähteä takaisin. Ei olla montaakaan tuntia hereillä tällä viikolla nähty. Nyt miehellä onkin sit vapaa päivä (tottakai, kun mä koko illan töissä =( ) ja lähti jo kukonlaulun aikaan autoremppaan, ettei siinä menisi sitten koko viikonloppu. Alkaa tuon katsastus olemaan käsillä - ja siis auton katsastus, ei miehen =o)

Teineillä alkoi sitten syyslomakin.. Sattui kans muuten "hieno" moka - HYVÄ MINÄ !! Mähän tilasin jo ajat sitten meille sen SYYSLOMA-LAIVAMATKAN, ja maksoinkin sen siis.. No, joo.. mut sellainen pieni juttu, että teinit jäi syyslomalle eilen, ja se meijän reissu on ENSI VIIKOLLA *nolo-nolo-nolo*!!! Tyttö laittoi mulle maanantai-iltana töihin tekstaria, että "juu äiti, nyt ollaan lirissä, että meillä alkaa sit syysloma jo tällä viikolla.." ja miljuuna itkevää hymäriä viestin jatkeena. Minä kiireessä vastasin hänen viestiinsä, ettei varmaan ole, kun ensi viikolla vasta, ja että lakkaa nyt stressaamasta =o) Kotona illemmalla asian tarkistettuani, tajusin, että väärässähän minä..  Taitava äiti juu.. Vähänkö olen manannut taas itseeni, mut eipä sille mitään voi! Miten mä en oikeesti sellaista edes tarkistanut ?? Varmaan siksi, että sitä myydään syysloma-risteilynä, ja siellä kylässä missä olen töissä, niin syyslomaa vietetään vasta ensi viikolla.. No, mutta, eipä sille enää mitään voi!! Teinit viettää syyslomaansa täysin siemauksin, ja ensi torstaina me mennään joka tapauksessa laivalle, sillä se on tilattu/maksettu/odotettu. Eipä noista ole kumpikaan vielä koskaan ollutkaan poissa koulusta minkään matkan vuoksi, joten ei se maailma siihen kaadu =o)

Poitsu toi yksi päivä eteeni kasan papereita. Voi jesta. Ne oli nyt sitten ne RIPPIKOULU/LEIRI paperit. Nyt pitäisi sitten valita mihin ryhmään ja minne suuntaan haluaa. Vaihtoehtoja oli miljoona, ihan perusleireistä - aina Israeliin lähtöön saakka. Mut juu, meiltä ei ainakaan kukaan sinne Israeliin lähde, matkan hinta oli nimittäin sen verran tähtitieteellinen. Sit siellä oli ilmeisesti tälläisten "köyhempien-ihmisten-Israelin-matka"-vaihtoehto, koska vaihtoehtona oli myös viikon reissu Viroon. Millonkas tuo rippikoulu-juttukin on mennyt tuollaiseksi, että sen päätarkoitus onkin muuttunut matkailuksi ??

Meillä nyt sitten vielä keskustellaan, keskustellaan ja keskustellaan asiasta, sillä poitsun pari parasta kaveria on ilmeisesti lähdossä juuri tuonne viroon viikoksi. Ymmärrän kyllä pojan fiilikset ja halun lähteä myös, mutta.. Arveluttaa!!! Ensi viikolla on sitten ilmoittautumiset ja infot jne noista rippikouluista. Ehkä siellä jotakin selviää.

Talvikin tekee jo tuloaan, yhtenä aamunahan jo räntää tulikin. Olikos se sit tällä vai viime viikolla, siitä ei ole enää hajuakaan ?? Ja pihalla on joka päivä älyttömän kylmä. Ei mene varmasti montaa päivää, kun sitä lunta tulee jäämiseen saakka. Ja mulla on yhä syyssipulit tuossa eteisen hyllyssä - istuttamatta siis. Mahtaako enää ehtiäkkään. Kai mä sit havahdun, kun lumi on maassa ja jäässä =o) Minä jo niin innolla odottelen ensi kesää.. Mua ei ole luotu/tarkoitettu talven keskelle *huoh*

Niin juu, tuli siinä sitten taas vuosiakin lisää. Kun tulin tiistaina töistä kotiin, niin mies oli väsäillyt täällä leivoksia ja kattanut pöydän. Siinä sitten kaksin kahviteltiin ja nautiskeltiin. Lahjaksi sain lahjakortin =o) Huomenna tuleekin sitten mun ja miehen vanhemmat, ja mun veli varmaan poikkeemaan kakkukahveella. Sen ihmeemmin en jaksa edes stressailla tai aatella koko asiaa, saati sitten, että alkaisin sen ihmeemmin mitään siivoileen tai leivoskeleen. Oon kuitenkin jo sen verran vanha, että sais nuokin jättää oikeesti väliin.

Mutta nyt meen vähän syömään jotain, ja lähden sinne töihin. Huomenna onneksi sitten vapaa (vaikka mies meneekin sitten jo taas aamulla hetkeks töihin.. )

Hyvää Perjantaita Kaikille <3

995265.jpg